Fotobudka czy fotolustro – jakie są różnice?

Kategorie | Fotobudka od A do Z

W tym artykule postaramy się przybliżyć Państwu czym jest fotolustro, jak działa oraz jakie są różnice między fotobudka a fotolustrem. Jeżeli chcecie Państwo wynająć lub lepiej zapoznać się z ofertą na fotolustro, serdecznie zapraszamy do zakładki foto-lustro.com

Selfie Mirror – nowy trend na rynku polskim

Tak jak większość innowacji, różnych ciekawostek ze świata rozrywki, fotolustro przybyło do nas z zachodu. Selfie mirror jest nawiązaniem do fotobudki, a sam boom na lustro prawdopodobnie dopiero się zaczyna.
Pierwsze fotobudki były nam znane już w latach 60 XX wieku, ale tak naprawdę dopiero po roku 2000 ludzie zaczęli je wykorzystywać w celach rozrywkowych i marketingowych. Promocja na fotolustra trwa w najlepsze, a my jako konsumenci staramy się nie odstawać od reszty i również inwestujemy w ten trend. Pytanie tylko czy słusznie? I czy rzeczywiście jest to warte naszych pieniędzy jako inwestorów oraz jako potencjalnych kontrahentów pod wynajem sprzętu na imprezę? Postaramy się przybliżyć Państwu trochę więcej na temat tego czym jest magiczne zwierciadło.

fotolustro 2

Najpierw fakty.

Na podstawie aktualnych danych Google, miesięczna ilość wyszukiwań frazy fotolustro w porównaniu do fotobudka jest około 10 razy mniejsza 1-10tys do ponad 10tys (dane z sierpień 2018). Można stwierdzić, że fotobudka zakorzeniła się w naszej świadomości, jesteśmy z nią obyci i dlatego wynik jest taki, a nie inny. Bardzo możliwe, daliśmy jej po prostu więcej czasu na zaprezentowanie się. Nasze dane zostały zaktualizowane. Dla grudnia iloczyn ten wynosił 40 🙂 można więc śmiało stwierdzić, że fotolustro staje się coraz bardziej rozpoznawalne wśród atrakcji na imprezę.
Wynajem fotolustra odbieramy jako chęć poznania czegoś nowego, posiadania innej atrakcji niż ta z którą wcześniej mieliśmy styczność i która mówiąc kolokwialnie mogła nam się przejeść. Najczęstsze hasła reklamowe: „fotobudka? to już przeżytek, sprawdź totalną nowość! fotolustro!”.  Coś w tym jest, bo i różnice są spore. Jednakże stwierdzenia typu fotobudka to już przeżytek.. my byśmy to bardziej określili jako klasyk 🙂

Fotolustro jako atrakcja na imprezie

Fotolustro to tak naprawdę duży ekran dotykowy przeważnie od 50 do 70 cali. Jeżeli zdecydujemy się już na wynajem fotolustra warto zapytać o jego wymiary. 50″ porównamy do telewizora w salonie, możemy sobie więc w prosty sposób wizualizować gabaryty tej atrakcji. Dlatego jeżeli możliwości rynku nam na to pozwalają, wybierzmy te większe, minimum 60″.
Na ekranie dotykowym znajduje się hartowane szkło, a całość oprawiona jest ramą. Szkło hartowane jest niezbędne w przypadku fotolustra, głównie z tego względów bezpieczeństwa oraz chroni przed uszkodzeniami ekranu jak i jego dotyku. Warto więc zapytać o kolejną rzeczy, czy najmowane przez nas selfie mirror jest ubezpieczone od wszelkiego ryzyka, tak żeby w przypadku jego nieumyślnego uszkodzenia strona wynajmująca wzięła koszt naprawy na siebie z ubezpieczenia. Profilaktycznie, wg jest to istotny punkt przy współpracy.
Ustaliliśmy już rzeczy czysto techniczne, przejdźmy dalej.

Atrakcja rodem z Hollywood

Niewątpliwe fotolustro to ciekawa atrakcja i pod wieloma względami różni się od fotobudki. Pierwszą taką widoczną różnicą oprócz samego wyglądu jest możliwość podpisu na zdjęciach. Pozwala nam na to oprogramowanie, które jest bardziej rozbudowane niż w przypadku fotobudki. Podpis na zdjęciu jest możliwy po wykonaniu sesji, przed samym wydrukiem fotek.
Duży Flesh doświetlający zdjęcie. Niewątpliwa zaleta, oczywiście nasze fotobudki posiadają odpowiednie doświetlenie, plus duży dyfuzor w postaci białej plexi. Jednakże wybór fotobudek na rynku jest bardzo szeroki i możliwe, że trafimy na taką która posiada jedynie flesz w aparacie, przez co zdjęcia mogą być niedoświetlone.
W przypadku selfie mirror nie będzie takiego rozczarowania. Chociaż i w jego przypadku jeden flesz może nie wystarczyć. Fotolustro obejmuje znacznie większy obszar (ustawione na minimalnej ogniskowej), dlatego nasza firma używa 2 lamp błyskowych dla odpowiedniego doświetlenia. Kwestia doświetlenia zdjęć i kwestie wizualne nawiązujące do tego punktu, to niewątpliwe bardzo ważna rzecz. Niestety często jest tak, że osoby obsługujące tego typu sprzęt najzwyczajniej w świecie o tym nie wiedzą.
Jako ciekawy dodatek można zaliczyć ścieżkę prowadząca do naszego lustra, zazwyczaj czerwony dywan, a wokół niego np. złote bordery hotelowe. Na pewno jest to interesujące rozwiązanie które przykuje naszą uwagę.
Na atrakcje rodem z Hollywood trzeba będzie jednak poczekać. Jak się okaże, czas wykonania jednej sesji jest znacznie dłuższy niż ten w przypadku fotobudki. Kolejka nam się wydłuży, a goście zamiast się bawić, będą po prostu czekać. Ile? Przeważnie na wykonanie jednej sesji potrzebujemy około 3 minut i obsługę do pomocy. Wszystko przez animacje które wyświetlają się pomiędzy ujęciami i sam podpis zdjęć.
Wynajem na 2h może okazać się nietrafiony w przypadku sporej ilości gości, np około 100 osób.
Dla porównania sesja w fotobudce trwa około 1 minuty.
Możemy ewentualnie zapytać strony wynajmującej o czas wyświetlania animacji i jego maksymalne skrócenie.

selfie mirror

Fotolustro jako promocja firmy

Możliwość brandingu jest taka sama jak w przypadku każdego automatu do zdjęć. Oklejone boki, roll up przed, ustawienie ekranu startowego z logiem firmy (nie zawsze, zależy od oprogramowania). Różnica jest tylko taka, że fotolustro oferuje nam znacznie mniejszą powierzchnię na której możemy operować. Boki + tył. Sam ekran? To już zależy od możliwości programu, ewentualnie programisty który wgra nam odpowiednie animacje. Także w przypadku zainteresowania się tą możliwością, warto zapytać wcześniej. Sam wydruk zdjęć, sposobność nałożenia grafiki jest niemalże identyczna jak w przypadku fotobudek.

Czy fotolustro się przyjmie?

Jest to jedynie nasza prywatna opinia.
Na krótką metę na pewno. Szukamy nowości, lubimy innowacje, a w dodatku kto by z nas nie chciał zdjęcia z magicznego zwierciadła :-)? Jednakże, czy słyszeliście kiedyś Państwo o partyprint? Maszyna która miała zastąpić znaną fotobudkę. Jak działa? Wystarczy zainstalować aplikacje na telefon (nie działa na Blackberry) po czym możemy pstrykać fotki do woli. Następnie potwierdzamy sesję za pomocą naszego smartphone i całość zostaje wydrukowana w mały pudełku typu „case” znajdującym się gdzieś, gdzieś na sali albo korytarzu. Prawdopodobnie nie słyszeliście o tym Państwo, bo atrakcja najzwyczajniej w świecie się nie przyjęła. Możne brakowało odpowiedniej promocji? Niewykluczone, dobry marketing dźwignią handlu.
Fotolustro staje się coraz bardziej rozpoznawalne, takie są fakty. Wydaje nam się jednak, że produkt za szybko chce się przebić i wyprzeć dobrze nam znaną fotobudke, a wiele rzeczy nie zostało do końca przemyślanych, co nie oznacza oczywiście, że sam pomysł jest zły i w niedalekiej przyszłości się nie przyjmie. Warto go dopracować, np. kwestie doświetlania zdjęć, duży talerz nad lustrem nie wygląda apetycznie. My dla przykładu zastosowaliśmy dwie lampy studyjne, wygląda to znacznie ciekawiej, a samo lustro? u nas wygląda jak lustro 🙂 Animacje. Przede wszystkim nie te „ładne”, a krótkie i treściwe. Po co robić kolejkę i czekać 5 minut na jedną sesję? Dodatki? Być muszą! Bordery hotelowe, tło i dywan.. no i nie zapomnijmy oczywiście o gadżetach!
To czy impreza się uda, w dużej mierze zależy również od animatora który będzie obsługiwać Państwa gości.

Wnioski na koniec!

Zrobimy to w formie „+” i „-” dla fotolustra.
Poniższe wnioski opierają się naszych doświadczeniach z wynajmu fotolustra i fotobudki, jest to nasza subiektywna opinia.

+ innowacja – jeżeli rzeczywiście „przejadła” się Państwu fotobudka, to fotolustro jest ‌świetnym rozwiązaniem,
+ możliwości programu – ciekawe animacje, podpis na zdjęciach, personalizacja ekranu,
+ atrakcja jak na Hollywood przystało – ładnie oprawione lustro, czerwony dywan, słupki odgradzające,
+ design – jak najbardziej na tak, pod warunkiem, że ekran ma przekątną minimum 55″.

– cena wynajmu – znacznie większa niż w przypadku fotobudki około +200, 300zł doliczmy do ceny startowej 2h,
– czas na wykonanie zdjęć jest znacznie dłuży, nawet do 3 minut (zapytaj o animacje i czas pomiędzy nimi),
2h może okazać się niewystarczające ze względu na samą obsługę lustra, mniej intuicyjna, + podpisy,
– powierzchnia na branding którą oferuje nam fotolustro jest zdecydowanie mniejsza niż w przypadku fotobudki.

Rozważając wszystkie za i przeciw, za punkt wyjścia należałoby obrać oczekiwania do sprzętu jaki potrzebny jest na naszą imprezę.
Jeśli zależy nam na szybkiej i sprawnej obsłudze klasyczna fotobudka nadaje się zdecydowanie bardziej. W przypadku jeśli najważniejszy jest wygląd, niepowtarzalność i nie musimy przejmować się czasem wynajmu, zdecydowanie polecamy fotolustro z który bliżej możecie się Państwo zapoznać na –> (foto-lustro.com) <–

Poniżej przedstawiamy zdjęcia lustra naszego autorstwa 🙂

Animator, a zarazem obsługa techniczna podczas imprezy.

Lustro 60″ oprawione złotą ramą, oświetlenie LED, 2 lampy doświetlające, prawdziwe bordery hotelowe, stolik a na nim nasze gadżety

Wybór ramek podczas imprezy. Zdjęcia mogą być drukowane jako 2 paski 5x15cm oraz 1 duże zdjęcie 10x15cm. Dodatkowo duplikaty zdjęć są już zawarte w cenie usługi.

Przykładowe ujęcie zapisane na komputerze. Nigdzie Państwo nie uzyskacie takiej jakości, a to zasługa aparatu Canon 700D oraz odpowiedniego doświetlenia zdjęć lampami studyjnymi.